Naše NOVICE

Nasveti

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še... 

 
 
 

Dobra organizacija

Dobra organizacija

14.09.2022

»Želim delati v dobri organizaciji!«

Kakšna pa je dobra organizacija?

Ljudje si želimo delati v organizacijah, kjer se počutimo dobro na delovnem mestu. Dobra klima v podjetju oziroma počutje je odvisno tudi od organizacijske kulture, ki je skupek prepričanj, norm, vedenj in tudi vrednot, ki so lepilo organizacije. Organizacijska kultura ni statična, ampak se nenehno spreminja. Več o kulturi si lahko preberete tukaj.

Gradnja pozitivne organizacijske kulture je dolgotrajen proces, nanj pa lahko organizacije vplivajo na različne načine:

Zaposlujejo prave zaposlene

V organizacijah je pomembno ujemanje med delovnim mestom in zaposlenim na tem delovnem mestu, prav tako pa je pomembno tudi ujemanje zaposlenega in organizacije. Niso vse organizacije primerne za vse ljudi in obratno, prav tako niso vsa delovna mesta primerna za vse ljudi ter obratno.
Z nameščanjem pravih ljudi na prava mesta se viša delovno zadovoljstvo zaposlenih, viša se njihova produktivnost in vpetost v delo.

Zaposleni so pomembni

Zaposlenim je potrebno dati občutek slišanosti, dati se jim mora priložnost, da delijo svoje ideje, pričakovanja, skrbi, zadržke, ipd., prav tako pa sodelujejo pri sprejemanju odločitev. Organizaciji naj bodo poleg delovnih rezultatov zaposlenih pomembni tudi odnosi med njimi, počutje in zadovoljstvo zaposlenih.

Imajo ustrezne sisteme nagrajevanja

Zaposleni se pri svojem delu še bolj potrudijo, če vedo, da imajo možnost biti nagrajeni, pripravljeni bodo tudi pridobivati nova znanja ter razvijati svoje sposobnosti, ustrezni načini nagrajevanja pa vplivajo tudi na oceno privlačnosti delodajalca. Pomembno pa je, da je sistem nagrajevanja prilagojen okolju in ciljem organizacije.

Razvijajo svoje zaposlene

Razvoj zaposlenih predstavlja tako nadgrajevanje obstoječih sposobnosti in kompetenc kot tudi razvoj novih veščin, ki podpirajo cilje organizacije. Vlaganje v razvoj rezultira v višji delovni motivaciji, večji učinkovitosti, zmanjšanju fluktuacije in strokovnemu ter osebnostnemu razvoju zaposlenih.
Možnosti za razvoj vplivajo tudi na privabljanje novega kadra.

Spodbujajo inovativnost in rast

Organizacija naj spodbuja oblikovanje okolja, ki omogoča ustvarjalnost. To lahko doseže z zaposlovanjem različnih ljudi, ki si izmenjujejo znanja, ideje in tako oblikujejo nove zamisli. Odnos do sprememb naj bo pozitiven, spodbuja pa naj tudi radovednost, saj lahko tako zaposleni razmišljajo odprto in prihajajo do novih idej.

Komunikacija je pomembna

V organizacijah je nujno komuniciranje ciljev in vizije, da so z njimi seznanjeni vsi zaposleni. Komuniciranje naj bo transparentno in na ustreznem nivoju, pomembno pa je tudi, da so zaposleni slišani, torej da lahko izrazijo svoja pričakovanja, želje, skrbi, ideje.

Dobra komunikacija vpliva na pripadnost in predanost zaposlenih, nezadostna komunikacija pa pri zaposlenih vodi v višji nivo stresa.

Dobro organizacijo vodijo dobre vodje

Dobre vodje lahko opišemo z različnimi pridevniki, povzamemo pa lahko, da so dobre vodje iskrene, navdihujoče, empatične, pozitivno naravnane, predane, samozavestne, uspešno delegirajo naloge, so odgovorne za svoja dejanja ter ustrezno komunicirajo. S svojimi vedenji vplivajo tudi na ostale zaposlene in tako pripomorejo k razvoju zdrave organizacijske kulture in klime.

 

Vas zanima, kako vam lahko pomagamo na poti do dobre organizacije? Kontaktirajte nas.

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.