Telefon: 01/234-56-78
GSM: 051/123-456
Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še...
07.08.2019
Vsaka organizacija je svoj sistem, ki ima vzpostavljeno svojo kulturo, vrednote in pravila (formalna in neformalna). To ji zagotavlja varno in stabilno funkcioniranje na trgu. Pomembno je, da so vloge in pričakovanja do zaposlenih jasna, konkretna in merljiva.
V podjetjih so ključna delovna mesta in ključni zaposleni. Kadar podjetje zapusti ključni kader, se ne izgubi samo dobrega delavca, ampak tudi znanje, izkušnje, poznanstva itd. Vse te stvari zgolj formalno znanje ne more nadomestiti, vsekakor pa ne v 6-tih mesecih ali enem letu. Ključna delovna mesta so tista delovna mesta, brez katerih podjetje ne more ustrezno funkcionirati, če nima zaposlenega, ki to mesto zaseda. Kar pomeni, da kadar se to mesto sprosti, nastane problem.
Danes ljudje pogosteje menjujejo delodajalce, kariere ali tudi delovna mesta znotraj organizacije. Pomembno je, da je podjetje na to pravočasno pripravljeno. Kako? Za vodilna in ključna delovna mesta je lahko vzpostavljen ustrezen sistem nasledstev.
To je proces, s katerim opredelimo ključna delovna mesta ter izberemo zaposlene, ki jih razvijamo do zasedbe ključnih delovnih mest. Pomembno je, da se zavedamo, da je to strateški in dolgoročni proces, s katerim ustvarimo bazen talentov, ki bodo v prihodnosti pripravljeni prevzeti ključna ali vodilna delovna mesta. Prenos znanja, izkušenj, kompetenc ter različnih v podjetju specifičnih »malih trikov« ni mogoče prenesti čez noč.
Prvi korak je opredelitev ključnih delovnih mest. Naslednji korak je izbor zaposlenih, ki se jih bo razvijalo, da bodo pripravljeni prevzeti delovno mesto. Nato je treba predvideti, katera znanja in kompetence posameznik že ima ter katere stvari mora že dodatno razviti. Pomembno je tudi, da je izbran posameznik motiviran in pripravljen v prihodnosti prevzeti delovno mesto.
Podjetja se vse pogosteje odločajo, da ima vsak vodilni kader tudi svojega namestnika, vendar je v praksi pogosto to le črka na papirju, saj ni vedno seznanjen z vsemi potrebnimi informacijami. Zakaj? Vodje oz. ključni kadri na svoje namestnike žal prepogosto gledajo kot na potencialno konkurenco, namesto dobrodošlo pomoč in dodano vrednost, zaradi česar ne prihaja do ustreznega prenosa znanja, izkušenj in vzpostavljanja stikov s pomembnimi poznanstvi.
Zato je pomembno, da je sistem nasledstev del vrednotnega sistema in kulture podjetja, kjer so zaposleni »vzgajani« v smeri, da imajo pomembni in ključni kadri svoje »pomočnike«, ki jih bodo nekoč nadomestili, ko se bodo upokojili ali zamenjali delovno mesto/organizacijo.
Oblikovanja sistema nasledstev se lahko lotite z našo pomočjo.
Telefon: 01/234-56-78
GSM: 051/123-456
Kompetenca d.o.o., avtorske pravice pridržane
Izdelava spletnih strani:Izdelava spletnih strani - Spletna postaja
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.