Naše NOVICE

Nasveti

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še... 

 
 
 

Delo od doma

Delo od doma

17.04.2020

Delo od doma se nam velikokrat sliši kot nekaj, kar si želimo, vendar pa se pri tem hitro zgodi, da se nam dan zavleče pozno v noč. Sploh v kolikor moramo menjavati med večimi vlogami (npr. poskrbeti še za otroke). Včasih se nam zgodi tudi to, da imamo občutek, da smo cel dan nekaj počeli, vendar nismo zadovoljni z rezultati. Kaj lahko naredimo in si olajšamo delo od doma?

Pri delu od doma nam lahko hitro pade osredotočenost oz. nam pozornost vzbudijo druge stvari v okolju. Zato je pomembno, da si ga ustrezno organiziramo. Kaj lahko naredimo?

Priprava delovnega prostora za delo od doma

Pomembno je, da si ustrezno pripravimo prostor, kjer bomo delali. To pomeni, da najdemo miren kotiček, pospravimo mizo, si zagotovimo dovolj svetlobe in poskrbimo, da je v okolju čim manj motenj. V kolikor živimo z družino ali drugimi sostanovalci, je pomembno tudi to, da jasno postavimo pravila komunikacije in motenj v času, ko delamo. Na ta način si pri delu od doma zagotovimo večjo osredotočenost na delo.

Delo od doma potrebuje jasno opredeljena pravila

Velikokorat se nam zgodi, da se "izgubimo v delu" ali se nam delo preveč zavleče ali pa imamo občutek, da nismo nič naredili. Zato je pomembno, da si zastavimo dnevne in tedenske cilje. Teh naj ne bo preveliko, saj nas lahko v tem primeru obremenijo ali pa nam zaradi tega upade motivacija. Izpostavimo npr. 3 cilje, ki so zares nujni ter nekaj takih, ki jih še lahko prestavimo.

Sproti si beležimo delo, da vidimo koliko časa porabimo za različne stvari. To si lahko vodimo npr. v Excelovem dokumentu. Zapišemo kaj delamo, kako dolgo smo to delali ter kaj smo v tem času naredili. To je odlično za pregled nad lastnim delom. Prav tako pa nam ta sistem omogoča, da imamo pred seboj konkretne rezultate. Hitro pa vidimo tudi, katere so tiste stvari, kjer imamo še priložnosti za izboljšavo.

Ne pozabimo tudi na kratke, vmesne pavze. Tako kot si gremo v pisarni po kavo, nekoliko poklepetamo s sodelavci, je pomembno, da tudi kadar delamo od doma poskrbimo za kratke oddihe.

Organizirana komunikacija za uspešno delo od doma

Da imamo pri delu čim manj motenj, lahko sodelavce v naprej obvestimo, kdaj bomo dosegljivi oz. se dogovorimo za sprotne sestanke, na katerih si poročamo o stvareh ali rešujemo izzive. Virtualni sestanki naj bodo s kamero, saj je pomembno, da se vsake toliko med seboj vidimo in ne zgolj slišimo. Pri delu od doma lahko na ta del hiro nekoliko pozabimo. Več o virtualnih sodelovanjih si lahko preberete tudi tukaj.

Pomembno je, da komuniciramo preko različnih kanalov. Dogovorimo se lahko, da se npr. vprašanja pošiljajo preko e-maila, pomembnejše stvari pa se komunicirajo preko telefona. Pomembno je tudi, da ustrezno vodimo naše projekte in se med seboj pravočasno obveščamo. Za to lahko uporabimo različne programe ali pa vodimo komunikacijo kar preko Excelovega dokumenta, ki je vsem dostopen in ga lahko vsi hkrati urejajo (npr. preko Google Drive). V tem dokumentu se obveščamo kaj je narejeno, kje se pojavljajo izzivi ter jih skupaj rešujemo. Pri delu od doma je pomembno tudi, da ne obveščamo preveč (npr. pošljemo e-mail, nato pa še ćez 5 minut kličemo in povemo enako stvar).

Neformalna druženja in delo od doma

Pri delu od doma ne smemo pozabiti na neformalna druženja. To so lahko kratke, jutranje virtualne kave, na katerih prib. 10 minut namenimo neformalnim temam. Takrat pri drugih preverimo kako smo in poklepetamo o različnih stvareh. Organiziramo lahko tudi različne mini izzive, npr. najboljša slika z naslovom: "delo od doma".

delo od doma

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.