Naše NOVICE

Nasveti

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še... 

 
 
 

Preoblikovanje delovnih mest - katere so kompetence prihodnosti?

Preoblikovanje delovnih mest - katere so kompetence prihodnosti?

20.11.2020

V svetu, ki se hitro spreminja, se pojavlja tudi veliko novih potreb po različnih kadrih. Podjetja so v zadnjih letih začela vse bolj pogosto preoblikovati in nadgrajevati pričakovanja do zaposlenih. Boljši zaposleni prihodnosti (in danes) je tisti, ki je bolj prilagodljiv, ki se uči širše in hitreje usvaja nove veščine.


Svetovni gospodarski forum v Poročilu o prihodnosti delovnih mest navaja, da bo polovica zaposlenih v prihodnjih petih letih mogla preoblikovati svoje veščine in dopolniti kompetence, da bo ostala konkurenčna na trgu zaposlitve.


Preoblikovanje zahtev pa predstavlja tudi priložnost za oblikovanje novih delovnih mest. Poglejmo si ključne kompetence, ki bodo v delovnem prostoru najbolj zaželene:


1. REŠEVANJE PROBLEMOV predstavlja učinkovito prepoznavanje, da problem obstaja in vztrajno zbiranje informacij, ki vodijo do rešitve. Kompetenco analitičnega mišljenje lahko v primeru soočanja s težavo uporabimo za logično analizo in združevanje pomembnih informacij za reševanje problema. Prav tako je pomembna tudi inovativnost, ki nam omogoča širši vpogled in ustvarjalne rešitve problema. Ustvarjalnost in originalnost sta pomembni za vsak izdelek, idejo in rešitev problema, zato sta ključni kompetenci pri reševanju problemov. Pomemben korak predstavlja tudi presoja uporabnosti rešitev. Pri tem je pomembna kompetenca kritičnega razmišljanja, ki upošteva kriterije presoje in racionalno pogleda na rešitev problema.

2. SAMO-UPRAVLJANJE je pomembno za uspešno opravljanje delovnih nalog. Ta kompetenca se nanaša na upoštevanje svojih vrednot, izražanje mnenja, držanje obljub, vzpostavljanje delovne etike, kazati interes in biti samodiscipliniran. S samo-upravljanjem se povezuje aktivno učenje, kompetenca, ki skrbi za ažurnost in globino našega znanja in učenje strategij, ki nam omogočajo bolj prilagojeno delovanje na različnih delovnih mestih. Ključnega pomena pri upravljanju svojih delovnih vedenj je tudi rezilientnost. Kompetenca se navezuje na življenjsko in službeno prilagodljivost, na prožnost v stresnih situacijah in na proces vseživljenjskega učenja.

3. DELO Z LJUDMI je že danes ključnega pomena za dobro sodelovanje, v prihodnjih nekaj letih pa bo postala kompetenca še bolj pomembna na še več delovnih mestih. Interakcije z ljudmi so v podjetjih lahko bolj ali manj kvalitetne in učinkovite, kar je navadno odvisno od kompetence vodenja, ki jo ima nadrejeni. Gre za vzpostavljanje zaupanja, spodbujanje radovednosti, sodelovanja in motivacije med zaposlenimi. Za delovno klimo in razumevanje med zaposlenimi je pomemben tudi socialni vpliv posameznikov ali skupine v podjetju. Navadno ga razumemo kot pretirano moč ali kontrolo, vendar je lahko uporabljen tudi kot vpliv na boljše socialne interakcije.

4. UPORABA IN RAZVOJ TEHNOLOGIJE usmerja naše delo že danes. Vse širša uporaba tehnologije in elektronskih pripomočkov, bo v prihodnosti zahtevala še bolj poglobljeno znanje in veščine upravljanja z njimi. Kompetenca uporabe in spremljanja tehnologije pomembno vpliva na prodajo izdelka in privlačnost nakupa za stranko. Marketinški vidik podjetij je vse bolj razvit in bo v podjetjih predstavljal ključni vidik pri doseganju uspeha. Za oblikovanje zanimivih in privlačnih vsebin o podjetju na spletnih straneh in na socialnih omrežjih pa je ključna kompetenca tehnološkega oblikovanja in programiranja.

V obdobju dela od doma je pomembno, da si vzamemo čas tudi za naš razvoj in napredek na osebnem in strokovnem področju. Lahko se udeležimo spletnih izobraževanj ali tečajev in gradimo na naših kompetencah prihodnosti.

Ajda Makar


Vir:
Whiting, K. (2020). These are the top 10 job skills of tomorrow – and how long it takes to learn them. Dostopno na https://www.weforum.org/agenda/2020/10/top-10-work-skills-of-tomorrow-how-long-it-takes-to-learn-them/

 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.