Naše NOVICE

Nasveti

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še... 

 
 
 

VLOGA VODJE IN ZAPOSLENEGA PRI LETNEM RAZGOVORU

VLOGA VODJE IN ZAPOSLENEGA PRI LETNEM RAZGOVORU

10.02.2021

Letni razgovori so odlična priložnost, da vodja in zaposleni uskladita pričakovanja, cilje in poenotita poglede.
Vodja je tisti, ki ima bolj proaktivno vlogo. Odgovoren je za izvedbo letnega pogovora. Zaposlenega povabi, uskladi termin, zaposlenemu pove, kaj od pogovora lahko pričakuje in kako naj se zaposleni pripravi.
Letni pogovori pa so tudi zelo pomemben vir informacij za zaposlene, saj dobi poglobljeno povratno informacijo. Po drugi strani pa je to odlična priložnost, da tudi izrazi svoje mnenje, poda predloge ali pove stvari, za katere sicer ne najde časa.
Za vas smo pripravili 5 nasvetov, kako se učinkovito pripravi vodja in kako zaposleni.

5 TRIKOV ZA UČINKOVITO PRIPRAVO VODIJ NA LETNE RAZGOVORE

1. Dobro se predpripravite.

Pomembno je, da ste podrobno seznanjeni z delom vseh zaposlenih, da prepoznate področja, na katerih se je posameznik izkazal in področja, kjer se še lahko izboljša.

2. Bodite empatični.

Upoštevajte, da so si ljudje zelo različni, poskušajte razumeti in poiskati razloge za določeno vedenje. Letos bodite še posebej pozorni na širši družbeni kontekst.

3. Aktivno vključite zaposlene.

Zaposlene poslušajte brez predsodkov in omogočite, da izrazijo svoje mnenje ter ideje za prihodnje delo. Postavljajte vprašanja, skupaj iščite rešitve in postavite cilje.

4. Uskladite pričakovanja.

Ključno je, da vodja in zaposleni čim bolj podobno vidita konkretno situacijo. Povejte, kaj pričakujete in enako naj stori zaposleni. S tem preprečimo razočaranja in nerealna pričakovanja.

5. Prilagodite kriterije uspešnosti.

Situacija je letos drugačna za vse, nekateri so svoj obseg dela zaradi svetovne pandemije povečali, drugi pa so bili zaradi ukrepov primorani delo odložiti na stran, zato je potrebno te spremembe upoštevati pri presojanju delovne uspešnosti posameznika.

KAKO SE PRIPRAVIM NA LETNI RAZGOVOR KOT ZAPOSLENI?

1. Kritično razmislite o svojem delu.

Ocenite svoje delo glede na vse delovne zadolžitve, za katere ste bili v preteklem letu odgovorni. Poleg tega presodite, katere obveznosti ste v preteklem letu opravili dobro in na katere projekte in dosežke ste najbolj ponosni. Razmislite tudi o tem, kaj je v preteklem letu vaš največji doprinos k uspehu podjetja.

2. Ocenite svoje priložnosti in cilje za razvoj.

Razmislite o svojih šibkejših področjih, na katerih se lahko še izboljšate, se izpopolnite in razvijete svoje kompetence. Ocenite tudi morebitne napake, ki ste jih v preteklem letu naredili in razmislite, zakaj je do njih prišlo. Presodite, na kakšen način bi se narejenim napakam lahko izognili in kaj bi lahko naredili drugače.

3. Aktivno razmislite o svojem dolgoročnem kariernem načrtu.

Poskusite si zamisliti, na katerem področju si želite delati čez nekaj let in razmisliti o najpomembnejših kariernih ciljih, ki bi jih želeli doseči v naslednjem letu. Obenem razmislite, katera področja dela vas najbolj veselijo in v katere se želite usmeriti. Presodite tudi, ali se vaše želje za prihodnost skladajo z željami organizacije.

4. Pripravite predloge izboljšav.

Razmislite o idejah, s katerimi bi lahko še dodatno izboljšali delovanje podjetja, npr. ali bi lahko kaj spremenili na področju vzdušja in odnosov v ekipi, pri izpeljavi projektov ipd.. Zavedajte se, da lahko s svojimi povratnimi informacijami prispevate k spremembam, zato pokažite proaktivnost in ne prevzemite zgolj pasivne vloge. Poročajte o svojih opažanjih pri delu in področja, kjer si najbolj želite sprememb.

5. Sprejmite povratno informacijo.

Pristopite k letnim razgovorom s pozitivno naravnanostjo in upoštevajte, da je namen letnih razgovorov, da se pogledi med zaposlenim in vodjo poenotijo. Namen povratnih informacij ni kritika ali obsojanje vašega dela, ampak vpogled v področja vašega nadaljnjega razvoja in dela.

Letni razgovor predstavlja most med zaposlenim in vodjo. Za uspešen potek razgovora je ključno, da se nanj dobro pripravita obe strani. Pomembno je, da si zapomnite, da lahko s svojim prispevkom tako kot vodja ali zaposleni pomembno prispevate k soustvarjanju uspešnega razgovora. Pri tem pa ne pozabimo na temelj učinkovite komunikacije in medosebnega razumevanja, na človeškost. Upoštevajmo značilnosti in čustva drug drugega, pokažimo si, da nam je mar. Tako bomo na dobri poti do uspešnega skupnega dela in doseganja zastavljenih ciljev.

VIRI

https://www.hays.com.au/blog/insights/managing-staff-appraisals-during-covid-19
https://www.fastcompany.com/90595654/7-climate-actions-that-biden-could-take-on-his-first-day
https://www.xperthr.com/editors-choice/coronavirus-covid-19-conducting-performance-appraisals-during-the-pandemic/45700/

 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.