SISTEM NAGRAJEVANJA

S sistemom nagrajevanja skrbimo za višjo motivacijo pri zaposlenih, kar prispeva k boljšem doseganju ciljev podjetja. S sistemom jasno definiramo kriterije in nagrade. Strateško mora biti načrtovan tako, da spodbuja zaposlene k pridobivanju novih znanj in k razvijanju svojih kompetenc. Prilagojen mora biti specifikam in potrebam posameznega podjetja.

Sistem nagrajevanja je pomemben pri upravljanju s človeškimi viri, saj spodbuja zaposlene k temu, da vložijo trud v svoje delo in s tem hitreje dosegajo cilje podjetja.

Pri določanju sistema plač in nagrajevanja razločujemo med stalnim delom, ki je odvisen od značilnosti dela, ki ga nekdo upravlja. Fleksibilen del pa je odvisen od kvalitete opravljenega dela. V ta del spadajo nagrade in plačilo za uspešnost. Nagrade so lahko denarne in nedenarne.

Najpogostejši sistemi nagrajevanja

Sistemi nagrajevanja so odvisni od specifik organizacije in njenih ciljev. V praksi se največkrat pojavljajo sistemi nagrajevanja po času, normi, ekonomskemu učinku in sistem premij ter nagrad.
Nagrajevanje po času predstavlja sistem, kjer je delavec nagrajen za čas, ki ga preživi v podjetju. Sistem se v agilnih podjetjih redkeje uporablja, saj pogosteje nagrajujejo kvaliteto, brez merjenja časa opravljanja dela. Nagrajevanje po normi predstavlja sistem, kjer se spodbuja delavca k čim večji količini rezultatov. Nagrajevanje po ekonomskem učinku predstavlja sistem, ki spodbuja tako kvaliteto kot kvantiteto. Pri tem sistemu si delavci delijo dobiček. Spodbuja prihranek materiala in timsko delo. Sistem premij in nagrad je sistem, kjer se nagrajuje za posebne priložnosti, zvestobo, požrtvovalnost itd.

Pri nagrajevanju mora biti jasno določena meja med osnovnim delom in delom, ki se nagrajuje. Nagrajujemo motivacijo, učinek delavcev in njihove sposobnosti. Nagrajujemo lahko individualno ali skupinsko. Določiti moramo merljive in objektivne kriterije ter merila.

Sistem nagrajevanja mora biti preprost za uporabo in izvajanje ter jasno in strateško načrtovan, predvsem pa pravičen. Spodbujati mora tudi pravo mero tekmovalnosti.

Kakšni so cilji sistema za nagrajevanje?

• Motiviranje zaposlenih,
• Doseganje ciljev in vizije v podjetju
• Ohranjanje občutka pravičnosti in poštenosti v kolektivu
• Zaznavanje privlačnosti delodajalca
• Spodbujanje zaposlenih, da pridobivajo nova znanja in razvijajo svoje zaposlene.

Za več informacij nas lahko kontaktirate tukaj.

 
 
 

Skupaj z vami razvijamo kompetence

Razvijamo z vami

Kontaktirajte nas

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.