Naše NOVICE

Nasveti

Aktualni dogodki, odprti seminarji, novice, objave in še in še... 

 
 
 

Vodenje tima na daljavo

Vodenje tima na daljavo

01.12.2020

Zaradi letošnje epidemije korona virusa smo se morali - podjetja, zaposleni in vodje - kar naenkrat soočiti z veliko spremembami. Ena teh je premik dela na splet, ki je prinesla kar nekaj prilagoditev v dinamiki dela, predvsem pa v načinu vodenja. Vodenje je danes namreč ena izmed ključnih kompetenc za uspešno delovanje podjetij.

S KAKŠNIMI IZZIVI SE DANDANES SOOČAJO VODJE?


Vodenje na daljavo je lahko zahtevno in kompleksno, saj zahteva prilagoditve dela, spremembe in usvojitev novih veščin. Veliko vodij je moralo del ali celotno delovanje svoje ekipe prenesti na splet. Pri tem so se bili primorani prilagoditi z digitalizacijo dotedanjih procesov in metod dela. Naučiti so se morali uporabljati različne spletne aplikacije, s katerimi se prej morda niso poznali. Velik izziv vodjem predstavlja tudi pomanjkljiv nadzor nad zaposlenimi, ki delo opravljajo od doma, saj vodja nima takojšnje možnosti vpogleda v opravljanje delovnih nalog. Velik del zaposlenih se v obstoječi situaciji sooča z negativnimi občutki (npr. tesnoba, stres, osamljenost...), zato je med vodji velik izziv prisoten tudi na področju nudenja ustrezne podpore zaposlenim.

DOBER VODJA = USPEŠEN TIM


V sedanjem času ima eno ključnih vlog v podjetju vodja, saj lahko pomembno vpliva na delovno motivacijo ter učinkovitost zaposlenih, ohranjanje dobrih odnosov med člani delovnega tima in navsezadnje na uspešnost delovanja podjetja.

Katere so najpomembnejše lastnosti dobrega vodje?
• Je zgled zaposlenim, jih motivira in jim zaupa.
• Spoštuje sebe in druge.
• Transparentno komunicira in podaja sprotno povratno informacijo.
• Postavlja jasne dogovore, cilje in strukturo dela.
• Ima celosten pogled na stvari in situacije.

KAKO UČINKOVITO VODITI SVOJ TIM NA DALJAVO?


1) Transparentno komunicirajte. Naj bo vaša komunikacija z zaposlenimi redna in dvosmerna. Zelo pomembno je, da izberete ustrezne komunikacijske kanale, ki bodo na voljo vsem zaposlenim. Kdaj se sestanite tudi neformalno.
2) Razvijte pozitiven odnos – do sebe in drugih. Dobro razumevanje in pozitiven odnos do sebe namreč pomeni osnovo za razumevanje drugih. Bodite prijazni, spoštljivi, strpni, pozorni na potrebe zaposlenih in jim nudite oporo, ko jo potrebujejo.
3) Sprašujte in bodite radovedni. Če želimo vedeti, moramo vprašati. Zato – sprašujte. Le tako boste pridobili vse ustrezne informacije in se izognili napačnemu razumevanju.
4) Postavite jasne dogovore. Pomembno je, da z ekipo dorečete jasno strukturo dela, cilje in pravila dela na daljavo. Tako pride do manj napak in neželenih izidov s strani zaposlenih, saj bodo točno vedeli, kaj se od njih pričakuje. Ljudje le redko nalašč delajo slabo.
5) Bodite zgled. Delajte in vedite se na način, katerega pričakujete od zaposlenih. Gradite na zaupanju svojega tima, bodite transparentni pri vodenju in sprejemanju odločitev in izkažite zaupanje svojim zaposlenim. Pohvalite njihovo opravljeno delo. Le tako vam bodo sledili.

Predvsem pomembno v teh časih pa je, da smo človeški. Da smo ljudje, ki nimamo nerealnih pričakovanj, da nismo prezahtevni do zaposlenih ter dopustimo in odpustimo napake tako njim kot tudi nam samim. Vodenje tima na daljavo je kompleksno in zahtevno, vendar je lahko enako učinkovito kot vodenje v živo.

 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.